דרעי לנתניהו: אכהן כשר האוצר; סמוטריץ' מתעקש על תיק הביטחון

אתר קול חי No Comments on דרעי לנתניהו: אכהן כשר האוצר; סמוטריץ' מתעקש על תיק הביטחון

יו"ר ש"ס אריה דרעי הודיע לראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו כי החליט לכהן כשר האוצר בממשלה שתוקם. במקביל, יו"ר הציונות הדתית מתבצר בעמדתו בדרישה לקבל את תיק הביטחון, אך לא מוותר גם על החינוך והדתות

צילום: יונתן סינדל/פלאש 90
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

המשא ומתן להרכבת ממשלה: יו"ר ש"ס אריה דרעי הודיע לראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו כי החליט לכהן כשר האוצר בממשלה שתוקם. כך פרסם עמית סגל בחדשות 12. זאת, לאחר הערכות הפרשנים כי הוא איננו מעוניין בתיק והדרישה עלתה לצרכי מו"מ בלבד. היום צפויים ראשי סיעות האופוזיציה לקיים פגישת תיאום לראשונה – אחרי הנתק שנמשך מאז הבחירות.

במקביל, יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' מתבצר בעמדתו בדרישה לקבל את תיק הביטחון. גורמים בציונות הדתית אמרו הבוקר כי בצלאל סמוטריץ׳ הוא שר הבטחון הבא של מדינת ישראל. לדבריהם הציונות הדתית תדרוש את תיקי הביטחון, החינוך והדתות, וכן הסכמים קואליציוניים מפורטים כולל סיכומים תקציביים כדי להבטיח את החזרת הביטחון האישי, תיקון מערכת המשפט, הסדרת ההתיישבות וחיזוק הזהות היהודית של המדינה.

בינתיים, בליכוד כבר נשמעת ביקורת על מינויו האפשרי של דרעי לשר האוצר. כתב גל"צ יובל שגב פרסם כי קבוצת הליברלים בליכוד פנתה לנתניהו בדרישה שלא לתת לדרעי את תיק האוצר: "התחלחלנו לשמוע על האפשרות. לא הצבענו ליכוד כדי לקבל מדיניות כלכלית של מרצ ומפלגת העבודה".

בתוך כך, יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר פנה בדרישה לראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו, כחלק מהמשא ומתן הקואליציוני, להתחייב בחקיקת חוק מיהו יהודי, על פיו רק יהודי שהתגייר כהלכה, יהיה זכאי לצורך חוק השבות.

אמש הבהיר חבר הכנסת משה גפני מיהדות התורה כי לא תקום ממשלה ללא פסקת ההתגברות. בידיעות אחרונות פורסם כי נתניהו השתכנע לחוקק את פסקת ההתגברות ברוב של 61.

ח"כ מאיר פרוש אמר אמש בכנס הודיה של אגודת ישראל בירושלים: "הייתי רוצה להיות אופטימי, הלוואי. אבל אין לנו תשובות ברורות על כמה וכמה נושאים. יש דברים שכבר הסכמנו עליהם ויש דברים שאנחנו ממתינים לתשובות ברורות מהליכוד, ביניהם נושא החינוך שעוד לא קיבלנו תשובות".

יו"ר יהדות התורה יצחק גולדקנופף אמר: "אף שהמשא ומתן מול הליכוד מתנהל ברוח טובה וישנה התקדמות משמעותית לכיוון הקמת ממשלה, אנו עומדים על הדרישות בנושאים העקרוניים, כפי שהורו לנו מרנן ורבנן האדמור"ים שליט"א חברי מועצגה"ת". בין הדברים מנה גולדקנופף את התיקון הנדרש עם תוספת פסקת ההתגברות,השוואת תנאיהם של עובדי ההוראה והתלמידים בחינוך החרדי, ושאר הנושאים הרוחניים. ״בלי זה אין לנו מה לחפש בממשלה, התפקידים הם חשובים אבל הם דבר משני והעקרונות שלנו הם בראש סדר העדיפויות".

נשיא המדינה יצחק הרצוג צפוי להטיל היום על יו"ר הליכוד בנימין נתניהו את מלאכת הרכבת הממשלה לאחר שקיבל 64 המלצות של חברי כנסת.



0 תגובות